Yin Yang Yoga

Een Yin Yang les richt zich op het versoepelen en versterken van bindweefsel, gewrichten en spieren. Het is een les waarin je zowel fysiek wordt uitgedaagd  als geheel tot rust komt.
Het Yin gedeelte focust zich op zittende houdingen en is gericht op de diepere lichaamsweefsels. Het wordt daarom beoefend met de grootst mogelijke ontspanning van de spieren. De houdingen worden langer vastgehouden (denk aan 3 tot 5 minuten) en zijn fantastisch om het hart te ontspannen en de geest te kalmeren.
Het Yang gedeelte is iets actiever; ook hier houden we de asana’s langer vast waarbij wordt gelet op zowel uitlijning als ademhaling. Tijd en zwaartekracht bieden je de ruimte om op een ontspannen manier je eigen grenzen te ontdekken en verleggen.
Yin is alles wat statisch is, stil, verborgen, koud en verwijst naar het onbeweeglijke in ons lichaam: het bindweefsel en gewrichten, omdat zij stijf en weinig elastisch zijn.
Yang is alles wat dynamisch is, steeds veranderend, zichtbaar, warm, sterk en verwijst naar het beweeglijke in ons lichaam: de spieren.
Yin en Yang zijn tegenpolen die niet zonder elkaar kunnen. Het is een bewegende energie. Tijdens de lessen ervaar je het verschil tussen spierontspanning en spierspanning.
Yin Yang Yoga is geschikt voor iedereen, voor beginners en gevorderden.